Η τέχνη στη θεραπεία: Εκπαιδευτική συνεργασία ΕΜΣΤ-ΚΕΘΕΑ


Ολοκληρώθηκε η συνεργασία ανάμεσα στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) και το ΚΕΘΕΑ. Η συνεργασία περιελάμβανε 3 σεμινάρια στο ΕΜΣΤ για εργαζόμενους και εργαζόμενες του ΚΕΘΕΑ που δουλεύουν σε προγράμματα και υπηρεσίες πρόληψης, θεραπείας και εκπαίδευσης.

Τo πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο Συνοδοιπόροι στο ΕΜΣΤ σχεδιάστηκε με σκοπό να ενθαρρύνει τον διάλογο και τη συνεργασία ανάμεσα σε ανθρώπους διαφορετικών γενεών ή διαφορετικού πολιτισμικού υποβάθρου, μέσα από την επαφή τους με τη σύγχρονη τέχνη. Βασίζεται σε δύο έργα του ΕΜΣΤ, τη βιντεοεγκατάσταση του Κώστα Τσόκλη «Οδοιπόρος» και την εγκατάσταση του Κάρλος Μόττα «Κομμάτια γκράφιτι: Σε ποιόν ανήκει ο δρόμος».

Το δεύτερο εκπαιδευτικό Εργαστήριο βιωματικής αφήγησης και δημιουργίας stop-motion animation σχεδιάστηκε με σκοπό να αξιοποιηθούν βιώματα, συναισθήματα, επιθυμίες, καθώς και το πολιτιστικό υπόβαθρο των συμμετεχόντων/oυσών για τη δημιουργία μιας σύντομης αφήγησης, η οποία στη συνέχεια θα παρουσιαστεί με τη μορφή stop-motion animation που επίσης οι ίδιοι/ες θα δημιουργήσουν.

Το τρίτο πρόγραμμα με τίτλο Narcissus Meets Pandora είναι μια πρακτική βασισμένη στις ψηφιακές τεχνολογίες ως εργαλεία και αντιμετωπίζει κρίσιμα ζητήματα για τη σημερινή κοινωνία που σχετίζονται με τις ψηφιακές ικανότητες, την κοινωνική ένταξη και την εκπαίδευση. Αντιμετωπίζει την έλλειψη ικανότητας των νέων να παράγουν και να αναλύουν περιεχόμενο οπτικών μέσων, καθώς και την έλλειψη κατάρτισης σε ψηφιακές δεξιότητες από εκπαιδευτικούς και σχολικά εκπαιδευτικά σχέδια.

Εκπαιδευτές των εκπαιδευτικών δράσεων ήταν οι:

Μαρίνα Τσέκου, επιμελήτρια εκπαίδευσης στο ΕΜΣΤ
Ελισσάβετ Ιωαννίδη, επιμελήτρια εκπαίδευσης στο ΕΜΣΤ
Δημήτρης Καννάς, εικαστικός

Τα προγράμματα πραγματοποιήθηκαν την περίοδο Δεκέμβριος 2022- Ιανουάριος 2023.

Όλες οι φωτογραφίες αυτής της ανάρτησης είναι του Δημήτρη Τζαμτζή.